Οι κινητήρες CNG παράγουν 25% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από τη βενζίνη και 35% λιγότερο από το ντίζελ. Το CO2 συμβάλλει στην παγκόσμια κλιματική αλλαγή λόγω του φαινομένου του θερμοκηπίου.
Μειώνουν τις εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα κατά 95% σε σύγκριση με τη βενζίνη, υδρογονανθράκων κατά 80% και οξειδίων του αζώτου κατά 30%.
Το CNG δεν περιέχει θείο (υπάρχουν κινητήρες ντίζελ που απελευθερώνουν 18,4 g/h), ίχνη σωματιδίων, μόλυβδου ή βαρέων μετάλλων.
Οι κύλινδροι CNG είναι ερμητικά σφραγισμένα δοχεία, ενώ με τη χρήση βενζίνης μέρος της δεξαμενής εξατμίζεται. Αυτό προκαλεί σχεδόν το ήμισυ της μόλυνσης από υδρογονάνθρακες που σχετίζονται με την αυτοκίνηση.
Σε αντίθεση με τη βενζίνη, το φυσικό αέριο για οχήματα δεν έχει τοξικά πρόσθετα οργανικού μολύβδου ή βενζολίου, με το τελευταίο να είναι πολύ καρκινογόνο.
Το φυσικό αέριο δεν είναι τοξικό ή διαβρωτικό και δεν μολύνει καθόλου τα υπόγεια ύδατα. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο δεν υπάρχει περιβαλλοντικός κίνδυνος σε περίπτωση διαρροής, σε αντίθεση με τις επιβλαβείς περιβαλλοντικές επιπτώσεις που προκαλούνται από τις πετρελαιοκηλίδες.
Οι κινητήρες CNG μειώνουν τη ρύπανση του θορύβου, έχοντας ομαλότερη και πιο αθόρυβη απόδοση από τους βενζινοκινητήρες και ειδικά τους κινητήρες ντίζελ.
Το βιοαέριο (μεθάνιο από τη διάσπαση της οργανικής ύλης) μετατρέπει το φυσικό αέριο σε ανανεώσιμο καύσιμο, που μπορεί να παραχθεί σε ολόκληρο τον κόσμο. Η παραγωγή βιοαερίου από γεωργικά προϊόντα αποδίδει τέσσερις φορές περισσότερο ανά εκτάριο σε σχέση με τα υγρά βιοκαύσιμα.
Το φυσικό αέριο συμμορφώνεται με τα αυστηρότερα περιβαλλοντικά πρότυπα που απαιτούνται από κυβερνήσεις και ρυθμιστικούς οργανισμούς. Είναι το καύσιμο ευρείας χρήσης με τα χαμηλότερα επίπεδα μόλυνσης.
Είναι η απαραίτητη γέφυρα για το υδρογόνο, δεδομένης της μοριακής δομής του και της εφοδιαστικής αλυσίδας που απαιτείται για την εφαρμογή του.